Rastový trojuholník znázorňuje prirodzený nárast populácie,ak počet narodených prevyšuje počet zomretých. Zároveň aj znázorňuje ideálny pomer 1 : 3 - pasívnych,t.j. neproduktívnych síl k aktívnym silám,ktoré vytvárajú produkt a tým aj hospodársky príjem štátu.
Neproduktívne sily : mali by byť v menšine
- štátna správa
- administratíva
- pracovníci v obchode
- v pracovníci v bankovom sektore
- penzisti
- nepracujúca mládež do 18 rokov
- nezamestnaní
- neprispôsobiví
- pracujúci v zahraničí
Produktívne sily : mali by tvoriť väčšinu
- technici
- pracovníci vo výskume
- pracovníci vo vývoji
- výroba v priemysle
- výroba v poľnohospodárstve
- štátna správa
- administratíva
- pracovníci v obchode
- v pracovníci v bankovom sektore
- penzisti
- nepracujúca mládež do 18 rokov
- nezamestnaní
- neprispôsobiví
- pracujúci v zahraničí
Produktívne sily : mali by tvoriť väčšinu
- technici
- pracovníci vo výskume
- pracovníci vo vývoji
- výroba v priemysle
- výroba v poľnohospodárstve
Ideálny pomer pre prosperujúci štát a tým aj hospodárstvo je pomer : traja produktívny pracovníci na jedného neproduktívneho.Stačí len si dosadiť k jednotlivým pracovníkom percentuálny počet z celkového počtu pracujúcich a dostali by sme hrozivý pomer 10 : 1 v neprospech produktívnych síl. Stav sa bude naďalej zhoršovať, ak berieme v úvahu pomer vysokých škôl s humanitných zameraním k počtu technnických vysokých škôl 8 : 1.Na výber zamestnania má rozhodujúci vplyv aj platobné ohodnotenie, a to je v neprospech prírodných vied.
Otázka na zamyslenie : ,, Ako môže fungovať štát,keď ten,čo iba riadi a nevytvára produkt dostane vyšší plat ako ten, čo produkt vytvára a je platobne menej ohodnotený ? Bude mať niekto v budúcnosti záujem o techniku, keď manager s ekonomickým vzdelaním má niekoľkokrát väčší plat ako technik ? ''
Žiadne komentáre:
Zverejnenie komentára